Copyright © 2009-2017 Shacky's kitchen. All Rights Reserved.

Странице

18. 10. 2010.

Domaći beli hleb


Prvo testo koje sam u životu umesila, posle palačinaka naravno, je beli hleb. Gledala sam bezbroj puta kako to radi baka i mama. Moglo bi se reći da često mesim hleb, pa nekad malo i eksperimentišem obzirom da su razne vrste brašna i semenki sada vrlo dostupne. Ipak najčešće mesim ovaj običan hleb od belog brašna. Znam da je bez aditiva, korica mu je mekana, ne mrvi se sutradan (ako dočeka sutradan), zgodan je i za sendviče i tople i hladne. A miris pečenog hleba u stanu ne može ništa da zameni....osim možda lenje pite sa jabukama i cimetom, ali to je već neka druga priča.

Potrebno je:
-1/2 kocke svežeg kvasca  (25g)
-2,5dl mlake vode
-1 kašičica šećera
-1 kašičica soli
-500g brašna


Način pripreme:
U mlaku vodu izmrviti kvasac, posuti šećerom i malo brašnom po površini vode pa ostaviti da kvasac krene. Nadošli kvasac presuti u posudu za mešenje pa mesiti postepeno dodajući brašno. Brašno dodavati dok testo ne počne da se odvaja od posude i ne lepi se za prste. Prebaciti ga na pobrašnavljenu podlogu pa nastaviti sa mešenjem rukama. Oblikovati veknu od testa i staviti u kalup za hleb, napraviti linije makazama ili nožem pa ostaviti testo da nadođe toliko da udvostruči količinu. Tako pripremljenu veknu staviti u zagrejanu rernu i peći na 180-200 stepeni dok ne porumeni. Pečen hleb izvaditi iz kalupa, malo "umiti" hladnom vodom, zamotati u krpu i staviti u najlonsku kesu. Kada se na kesi uhvati kondenz hleb izvaditi iz kese i ostaviti ga u krpi da se ohladi. Ukoliko volite hrskavu koricu hleba preskočite deo sa kesom :)


PRIJATNO!

4 коментара:

  1. To je pravi hleb a ne onaj u prodaji, pun kimikalija.

    ОдговориИзбриши
  2. nema do domaćeg kruha ! I ja najviše volim kada ga sama umjesim, i onaj najobičniji mi je bolji od bilo kojeg kupovnog.
    Tvoj kruh mi odlično izgleda !!

    ОдговориИзбриши
  3. Pa, kad jos onako finooo zamirise, upravo izvadjen iz rerne, mmmmm...ma, mogla bih samo na tome ziveti, nista mi drugo ni ne treba (dobro, tu i tamo neki kolacic ne bi smetao;)).

    ОдговориИзбриши
  4. nema ljepšeg od friško pećenog kruha, e morala bi i ja zamjesit, već dugo nisam

    ОдговориИзбриши

Uvek spremna za pokude i pohvale, pa nemojte biti škrti na rečima!