Copyright © 2009-2017 Shacky's kitchen. All Rights Reserved.

Странице

25. 5. 2013.

Slatko od jagoda

Sećam se jedne predivne torte sa bananama koju je mama napravila. Nikada nisam pojela ukusniju poslasticu. Kada sam tražila da je ponovo napravi rekla mi je da nema recept za tu tortu, da je želela da napravi nešto drugo ali joj nije uspelo pa je spašavala što se spasiti da i tako je ispala ta neviđeno dobra torta koja nikada nije doživela svoju reprizu.
Događa se i meni ponekad da stvari neće da idu onako kako želim, i taman kad pomislim da neuspeh kuca na vrata, od neuspeha ispadne nešto neočekivano dobro i ukusno.
Sticajem okolnosti imala sam veću količinu jagoda, nije baš bila u pitanju gajbica, ali više nego što nas četvoro možemo pojesti za dan, pa sam rešila da skuvam malo džema od jagoda, ali bez onih modernih dodataka nego kao nekad. Samo voće i šećer. Obzirom da ranije nisam sama pravila nešto slično jedino pitanje je bilo: koliko dugo to treba da se kuva? E, tu sam "pogrešila" i od suviše ukuvavanja umesto džema dobila slatko i to ono pravo, kao da ga je baka pravila, sa onim pravim šmekom ukuvanog šećera.
Nije loš rezultat za jedan neuspešan recept.




Potrebno je:

- 1,5 kg jagoda
- 500 g kristal šećera


Način pripreme:

Jagode oprati i iseckati na četvrtine ili više ako su jako krupne. Pomešati ih sa šećerom u šerpi i ostaviti da odstoje dok se šećer ne rastopi. Staviti šerpu na šporet i kuvati na tihoj temperaturi, tako da se tek po malo pojavljuju mehurići od vrenja. Ja sam kuvala na jedinici od šest podeljaka. Kuvati dok masa ne postane toliko gusta da kada prođete varjačom po dnu šerpe ostane nakratko trag da se vidi dno. Meni je trebalo oko 3 sata.
Vruće slatko sipati u toplu sterilnu teglu, dobro zatvoriti i zamotati u krpu da se lagano hladi.



PRIJATNO!

2 коментара:

  1. Divno izgleda, morala sam da probam malo, mmmmm... nekada bas najbolji receptici ispadnu tako slucajno.:)))

    ОдговориИзбриши
  2. Uopšte nemam utisak da nije uspelo:) Obožavam kada se dese ovakve stvari, jer tada na scenu stupa prava kreativnost i onda u kuvanje unosimo novitete:))) Ono, sve na gram i po receptu lako je predvidivo i nema pravu draž kuvanja. Svaka čast:)Pozdrav

    ОдговориИзбриши

Uvek spremna za pokude i pohvale, pa nemojte biti škrti na rečima!