Copyright © 2009-2017 Shacky's kitchen. All Rights Reserved.

Странице

7. 9. 2010.

Slatka vekna sa suvim grožđem


Znam neke koji bi rekli "jel' to kolač za uz pasulj?". Da, to su oni što kolačima smatraju ono slatko sa puno fila što ne mora da se žvaće. E, u inat njima ova slatka vekna je samo za mene! A divna je, meka i mirisna, dušu dala za grickanje uz kafu sa mlekom.



Potrebno je:
-1/2 kocke svežeg kvasca
-250ml mleka
-5 kašika šećera
-1/2 kašičice soli
-2 jajeta
-50 ml ulja
-700g brašna
-125g margarina
-50g suvog grožđa
-2 kesice vanil šećera



Način pripreme:
U lonče sipati mleko pa malo zagrejati. U mlako mleko izdrobiti kvasac i ostaviti da nadođe. U činiju razbiti jedno jaje, dodati nadošli kvasac, ulje, šećer, so, malo promešati pa postepeno dodavati brašno dok se ne dobije ujednačeno testo koje se ne lepi za ruke. Testo mesiti na radnoj površini pa vratiti u činiju, prekriti čistom krpom i ostaviti na toplo mesto na naraste. Nadošlo testo malo premesiti pa razviti u pravougaonik debljine 1cm. Margarin, koji je sve vreme bio u frižideru, narendati na krupno rende preko testa, posuti vanil šećer i suvo grožđe i saviti kao za štrudlu. Veknu prebaciti u modlu za hleb obloženu nakvašenim papirom za pečenje, premazati umućenim jajetom i peći 30-45 minuta na 180 stepeni u prethodno zagrejanoj rerni. Pečenu veknu izvaditi iz modle, skinuti papir, zamotati u čistu pamučnu krpu i ostaviti da se ohladi. Po želji može se posuti šećerom u prahu.



PRIJATNO!

2 коментара:

  1. I ja sam ljubitelj ovakvih kolača, nekada sam ih znala nekontrolirano puno jesti, poslije sam ipak smanjila. Ali i danas ih volim pripremiti, u zadnji koji sam radila dodala sam i komadiće marcipana.

    ОдговориИзбриши
  2. Uf, sad me baš pogodi Branka, jedna jedina stvar koju ne volim u kolačima je marcipan, ali ko voli zašto da ne, verujem da je ukusno i tako! Volim ove vekne sa suvim voćem bilo da su grožđice ili kajsije i tome slično, jedina im mana što moram sama da ih pojedem! :)

    ОдговориИзбриши

Uvek spremna za pokude i pohvale, pa nemojte biti škrti na rečima!