Copyright © 2009-2017 Shacky's kitchen. All Rights Reserved.

Странице

14. 11. 2012.

Paprikaš od fazana

Mirno nedeljno popodne razdrmao je moj sin svojim povratkom sa provoda na vikendici sa bakom i dedom. To dete je prepuno energije! Ili trči, ili skače ili je izvrnut naopačke. Četvrte opcije nema. I uvek ima šta da kaže i za sve ima objašnjenje, da ne kažem opravdanje.
Uleteo je u sobu vičući "fazan, mama, fazan!" Verujte mi, trebalo mi je prilično vremena da prenuta iz dremke shvatim šta se dešava, ko viče, kakav fazan i gde je fazan. I šta mu se desilo. I šta će tek da mu se desi!
Šta se prvo desilo fazanu i kako je dospeo do mene objasniće Vam Darko prvom prilikom.
Ja ću Vam reći šta mu se desilo od trenutka kada je prešao moj prag :)
Nikada nisam čistila neku životinju, naročito pernatu, pa sam taj posao prepustila svekrvi koja ipak ima dosta iskustva u tom poslu. Očistila ga je kao što čisti piliće, znači, klanje, vruća voda, čerupanje, vađenje iznutrica. Fazan je u moju kuhinju stigao potpuno obrađen.
Internet kaže da je meso fazana najukusnije kada je u pitanju divljač Ja sam ipak mišljenja da je to stvar ukusa i umešnosti kuvara. Iz ovog ugla, kada je fazan pojeden, mogu reći da je zaista ukusan. Ali, do sad sam probala samo srnetinu, tako da u odnosu na ukus druge divljači ne mogu da iznesem mišljenje.
Od fazana se može spremiti supa, može se peći, puniti, rolovati. Ja sam se odlučila za paprikaš jer sam želela da napravim jelo za celu porodicu tj. da količinski dobijem jelo za 6 osoba.
Kao prilog sam servirala testeninu, a za salatu crveni kupus.
Žao mi je što nisam imala vremena da pripremim knedle od starog hleba koje se inače serviraju uz paprikaše od divljači, ali i ovako je sve bilo pun pogodak.
Fazana nije neophodno stavljati u pac jer nema jak miris, međutim, kako i obična piletina ima mnogo bolji ukus ako odleži u nekim začinima, rešila sam da mog fazana začinim i ostavim da odleži 24 sata pre kuvanja.



Potrebno je:

- 1 fazan ( po mojoj proceni imao je oko 1kg)

*za pac (marinadu)

- 1 mala glavica crnog luka
- 2 čena belog luka
- 1 koren celera
- 1 koren paštrnaka
- 1dl ulja
- 1 čep sirćeta (onaj čep sa flaše od sirćeta)
- malo seckanog peršunovog lista
- 1 grančica ruzmarina

*za paprikaš

- 1kg ljubičastog luka (može i običan crni luk, ali meni je ljubičasti slađi)
- 2 veće šargarepe
- 10 komada suve šljive bez koštice
- 1 ljuta papričica (feferona)
- 1 kafena kašičica mlevene paprike (aleve paprike)
- 2 kafene kašičice soli
- 1 kašika pekmeza od kajsije
- 1 kafena kašičica seckanog vlašca (može i sušeni)
- 1dl ulja
- 2 kom. lovorovog lista

Način pripreme:

*pac (marinada)

Crni luk iseći na rebarca, beli luk na listiće, celer i paštrnak na sitnije kockice. Povrće staviti u veliku kesu za zamrzivač (od 5kg), sipati ulje i sirće, dodati peršunov list i iglice od ruzmarina. Potom u kesu dodati isečeno meso fazana. Kesu zavezati, promućkati sadržaj i ostaviti u frižider da odstoji 24 sata. Kesu stavti u činiju, u slučaju da kost probije vrećicu marinada ne iscuri po frižideru. Pre kuvanja meso izvaditi iz kese i isprati hladnom vodom.

*paprikaš

Očišćen luk jako sitno iseckati ili samleti u multipraktiku. Šargarepu iseći na kolutiće. Na zagrejanom ulju propržiti šargarepu, pa kad pusti boju dodati luk i lovorov list pa dinstati dok nezamiriši. Dodati pripremljeno meso fazana, temperaturu smanjiti na najnižu i kuvati lagano uz povremeno mešanje da meso postane meko. Pred kraj kuvanja dodati suve šljive presečene na pola. Na kraju začiniti solju, mlevenom paprikom, feferonom, pekmezom i vlašcem.

Prilog izaberite po Vašoj želji!

*šta ću promeniti sledeći put

Fazan ima vrlo tanke kosti koje ako se prelome budu neugodno oštre. Sledeći put ću ga prvo skuvati uz dodatak povrća (kao supu), a potom meso odvojiti od kosti i spremiti paprikaš.

PRIJATNO!

10 коментара:

  1. uh, ovo je divno. :) sad mi mira ne da pitanje
    kako je fazan stigao do tebe. :)

    ОдговориИзбриши
  2. Divno, spremala sam više puta fazana, u stvari fazanicu, izvrsno meso. Što se tiče sinih i oštrih kosiju, istina, treba biti oprezan, no paprikaš ne bi bio tako ukusan da nije dinstan s kostima. Ako si primjetila, one postanu gotovo šuplje, sve iz njig ode u umak. Krasan ti je tanjur.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Najbolje je skuvati pticu, pa zatim tim fondom nalivati paprikaš. Tako se ne gube ukusi a nema kostiju koje prave problem.

      Избриши
  3. Jos samo da nadjem gdje da 'ulovim' fazana...Bash bih voljela probati!

    ОдговориИзбриши
  4. Nikad nisam probala fazana,ali eto sad zbog tebe imam jaku želju da ga probam.

    ОдговориИзбриши
  5. divno si ga pripremila, ja sam probala dosta od divljači i ne bih se mogla odlučiti što je bolje jer ipak je to nešto što se ne jede svaki dan

    ОдговориИзбриши
  6. ja sam upravo ubio svog pevog fazna i trazim neki nacin na koji bi ga pripremio :)

    ОдговориИзбриши
  7. I još uz to zaljevati sa finim domaćim gemištima.

    ОдговориИзбриши
  8. Odlično je samo još nedostaje crno domaće vino od hamburg

    ОдговориИзбриши

Uvek spremna za pokude i pohvale, pa nemojte biti škrti na rečima!