Copyright © 2009-2017 Shacky's kitchen. All Rights Reserved.

Странице

24. 11. 2010.

Pogačice sa droždinom



 Na početku da razjasnimo, ukoliko neko ne zna ili poznaje materiju pod drugim nazivom: droždina nije utroba neke egzotične životinje nego talog koji posle ceđenja masti i vađenja čvaraka ostane na dnu oranije ili šerpe. E, upravo to je prava stvar za pogačice, mnogo lakša za rad neko mleveni čvarci. Imala sam par pehova kada su te pogačice u pitanju, a problem je bio u obradi testa odn. pogačice treba da budu lisnate, ne baš kao klasično lisnato testo, ali da imaju slojeve, a moje su više bile kao municija za praćku: tvrde kao kamen. Ovog puta nisam smela da omanem, pravila sam ih u većoj količini nego što inače pripremam testo, a očekivalo se od mene da sve ispadne kako treba. I bilo je, osim što sam ispala malo štedljiva u soli, ali najvažnije od svega je da svi koji su ih probali još uvek imaju sve zube na broju :)

Potrebno je:
-500ml mleka
-1 kocka (50g) svežeg kvasca
-kašičica šećera
-1kg brašna
-300g droždine
-2 kašičice soli
-1 kašičica bibera
-1 jaje
-malo kima

Način pripreme:
U mlako mleko izdrobiti kvasac, posuti šećerom i po površini malo brašna. Kad kvasac krene izručiti ga u činiju, dodati so i postepeno dodavati brašno da se zamesi testo koje se ne lepi za prste i posudu. Testo podeliti na devet loptica. Droždinu malo ugrejati da se rastopi pa ako nije dovoljno slana posoliti i dobro pobiberiti.
Jednu lopticu testa razvući najtanje moguće pa je premazati kašikom droždine, pa razvući sledeću pa je staviti preko prve i sve tako redom razvlačiti i premazivati do poslednje koja se ne maže. Tako ćete dobiti jednu veliku kocku, otprilike 1,5cm debljine. Iseći testo na pogačice, poređati u pleh i ostaviti najmanje 45minuta da narastu. Pre stvljanja u rernu premazati ih umućenim jajetom i posuti kimom. Peći na 200 stepeni oko pola sata odn. dok ne porumene. Servirati mlake uz hladan jogurt.

P.S. Naravno, na isti način možete pripremiti i pogačice sa čvarcima. Umesto droždine testo premazujte samlevenim i začinjenim čvarcima. Najbolji su samleveni u ručnoj mašini za meso. U multipraktiku ostane krupnijih komada koji i nisu baš prijatni za jelo jer su obično jako tvrdi.


PRIJATNO!

9 коментара:

  1. Joj, kako ih samo volim. Za droždinu nisam čula, jer dobijem domaće čvarke, pa mogu i to da poručim! Ako neko jelo može da nam bude nacionalno, onda su to pogačice sa čvarcima. Ne znam ko to još radi u svetu!

    ОдговориИзбриши
  2. Ajme, čudnog li naziva. Pitala sam se šta li bi to moglo biti. Masne pogačice su totalno neodoljive uvijek i u svakoj varijanti. Krasno izgledaju.

    ОдговориИзбриши
  3. Eto naucih nesto i ja danas. Mislim da bi mi se JAKO svidjele!

    ОдговориИзбриши
  4. Ne znam za drugi naziv za droždinu ali verujem da postoje još neki narodni izrazi za to. Drago mi je da vam se dopadaju pogačice! Hvala svima!

    ОдговориИзбриши
  5. Joj i ja volim dobre, moja svekrva kaže krampogače ;) A volim bogami i čvarke. Ali moraju stvarno biti dobro stisnuti, onako crunchy i moguće da takvi onda zapinju po pogačicama. Znam na što misliš kad kažeš droždina, ali nikad dosad nisam čula taj naziv. Super izgledaju! :)

    ОдговориИзбриши
  6. eh što ne vidjeh ovaj receptić jučer, mi prije dva dana radili čvarke i na kraj pameti da taj talog negdje mogu iskoristiti :(
    zapamtit ću i isprobati sljedeći put

    ОдговориИзбриши
  7. Pogačice super izgledaju ! I meni je ovo prvi susret sa ovim nazivom, kada sam vidjela naslov mislila sam da se radi o nekom egzotičnom sastojku :))

    ОдговориИзбриши
  8. Malo sam proguglala i raspitala se i nisam našla drugi naziv osim droždina ili drožd i na srpskom i na hrvatskom jeziku.

    ОдговориИзбриши

Uvek spremna za pokude i pohvale, pa nemojte biti škrti na rečima!