Copyright © 2009-2017 Shacky's kitchen. All Rights Reserved.

Странице

19. 12. 2011.

Sitni posni kolači 1. deo

Nekada davno, kada bi mi neko pomenuo posne kolače činilo mi se da tu ne može bog zna šta da se napravi. Sve se manje-više svodilo na neke posne pite sa orasima i sl. Kako vreme odmiče i domaćice su domišljatije, tako da sada posni kolači , pored toga što ih ima mnogo vrsta, često budu ukusniji od onih sa jajima i mlekom. Nema mnogo filozofije. Sastojci moraju biti pravi tj. kvalitetni i nema vrdanja. Ja sam nekoliko vrsta pripremala za Sv. Nikolu, a predlažem da ponešto isprobate u ove predbožićne dane posta.




*Čoko susam*

Potrebno je:
-400g vanil ratluka
-200g šećera u prahu
-200g čokolade
-300g pečenog susama

Način pripreme:

Ratluk zamesiti sa šećerom u prahu. Dodati čokoladu otopljenu na pari i susam. Dobro izmešati da se masa sjedini pa je na tacni oblikovati kao kvadar i zaviti u providnu foliju. Čuvati na hladnom dok se ne stegne. Dekorisati po želji. Može se seći na šranglice ili kockice.

***



*Štanglice od oraha*

Potrebno je:

-500g šećera
-300g mlevenih oraha
-kašičica cimeta
-150g šećera u prahu
-sok od jednog limuna

Način pripreme:

Ušpenovati šećer sa 150ml vode pa dodati mlevene orahe i još malo sve zajedno prokuvati. Dodati cimet, promešati i na tacni oblikovati od mase pravougaonik visine oko 2cm. Šećer u prahu pomešati sa sokom od limuna. Energično mešati viljuškom dok se ne dobije glatka bela masa. Ako se šećer kruni i ne sjedinjuje se dodati jednu-dve kašike vruće vode. Glazuru premazati preko kolača i ostaviti na hladno da se stegne.

***



*Miks kuglice*

Potrebno je:


-150g šećera u prahu
-200g urmi
-200g suvog grožđa
-200g suvih smokava
-200g mlevenih oraha
-strugana kora od jedne pomorandže
-2 kašike ruma ili par kapi arome ruma
-150g lešnika

Način pripreme:

Urme, suve smokve i suvo grožđe samleti u mašini za meso. Šećer prokuvati sa 2dl vode pa dodati mleveno suvo voće, orahe, rum i koru narandže. Dobro izmešati pa od prohlađene mase formirati kuglice, ukrasiti ih lešnikom i ređati u korpice. Od ove količine mase možete dobiti oko 40kom. kuglica.

Prijatno!

4 коментара:

  1. Odličan izbor,ali ja ipak najviše volim ove štanglice od oraha.

    ОдговориИзбриши
  2. Tradiciju sitnih posnih kolača zaista treba očuvati u našoj kuhinji. Dopadaju mi se svi, a naročito ova kora pomorandže i rum u smesi.

    ОдговориИзбриши
  3. Sve fini recepti, ne bih ja tu nista menjala!;)))

    ОдговориИзбриши
  4. Moj favorit su štanglice od oraha! Brzo i lako a slatko da padneš u nesvest:-)))

    ОдговориИзбриши

Uvek spremna za pokude i pohvale, pa nemojte biti škrti na rečima!