Copyright © 2009-2017 Shacky's kitchen. All Rights Reserved.

Странице

28. 7. 2010.

Punjene paprike u paradajz sosu - uživanje za sva čula na domaći način

 Kada sam se upustila u zajednički život sa muškarcem mog života našla sam se u jednoj nedoumici. On je čovek koji nije izbirljiv po pitanju hrane ali hrana je za njega predstavljala nešto čime se napuni stomak da ne bude gladan. Nije tu bilo nekog uživanja, retko kada bi izneo neku kritiku, jednostavno sve mu je bilo lepo, dobro i ukusno. E, tu se stvorila moja nedoumica: da li da jednostavno uživam u tome što nije izbirljiv i kritičar ili da ga naučim da se u hrani uživa.Jednom prilikom sam zaboravila(!?) da posolim nedeljnu supu. Čovek je pojeo supu bez po reči!!! Tad sam odlučila da ga naučim da postoji nešto što se zove Ukus i da se u ukusima uživa, a da svaki obrok pored ostalog treba da predstavlja zadovoljstvo svih čula, a ne samo zadovoljenje osnovne životne potrebe. Za svako jelo koje bih napravila insistirala sam da mi kaže da li mu se dopada ili ne, da li možda nešto nedostaje ili mu neka namirnica ne odgovara. Malo pomalo uspela sam da izgradi svoj ukus. Kako sam spontano krenula da eksperimentišem sa hranom, da pripremam jela "iz glave", uspevam da dobijem njegovo mišljenje, ali i mišljenje moje dece jer sam i njih naučila da probaju sve ali da znaju šta im je ukusno a šta ne, ipak ni deca ne mogu da vole baš sve da jedu. Od nekadašnjeg odgovora na pitanje "Šta sutra da kuvam? -Kuvaj bilo šta!" sada dobijam konkretne predloge. Znači, uspela sam!
Elem, pojeli moji ukućani one punjene paradajze uz komentar: "nije ti loš ovaj paradajz, al' ajd' ti nama napuni paprike.......sa mesom!" E, pošto su njihove kulinarske želje za mene zapovest bacila sam se na punjenje paprika.



Potrebno je:
-10 žutih paprika
-500g mlevenog junećeg mesa
-1 glavica crnog luka
-1 šargarepa
-5 kašika crvenih ljuspica od soje
-so, biber
-1 kašičica mlevene crvene paprike
-1 kašika soja sosa
-1 kafena šoljica pirinča
-2 kašike brašna
-2dl soka od paradajza



Način pripreme:
Paprike oprati, odstraniti im peteljke i semenke i poređati ih u šerpu da stoje uspravno.
U činiju narendati očišćenu šargarepu i glavicu crnog luka, dodati meso, mlevenu crvenu papriku, so, biber, soja sos, pirinač i ljuspice od soje prethodno natopljene sa malo tople vode. Sve dobro izmešati da se izjednači pa dobijenim filom napuniti paprike. Sipati u šerpu sa napunjenim paprikama vodu toliko da paprike ogreznu i staviti da se kuva oko sat vremena na laganoj temperaturi. Kada su paprike kuvane u vodu oko njih sipati dve kašike brašna prethodno razmućene u 150ml mlake vode i sok od paradajza pa lagano prodrmati šerpu da se sos izjednači između paprika. Pustiti još 10-tak minuta da sve zajedno prokrčka.


PRIJATNO!

Нема коментара:

Постави коментар

Uvek spremna za pokude i pohvale, pa nemojte biti škrti na rečima!