Copyright © 2009-2017 Shacky's kitchen. All Rights Reserved.

Странице

2. 11. 2010.

Sardine na ulju


Saznanje za drugu trudnoću me zateklo pre dve ipo godine na obali Jadranskog mora. To je ujedno i bilo logično objašnjenje mog odjednom naraslog apetita prema morskim sprecijalitetima. Znam da se mnogim ženama u trudnoći obično gadi riba i morski plodovi, ali kod mene to hoće ponekad da bude sve nešto unatraške. Svaki, ali svaki dan sam imala neodoljivu želju za lignjama, ribama i drugim divnim letnjim morskim jelima. Taj apetit se nastavio i na kopnu po povratku kući. Zamrzivač sa bila napunila skušom, filetima lososa, lignjama, škarpinom i tamanila ih svakodnevno. Taj način ishrane, uz mnogo kiselih salata je najverovatnije zaslužan za to što sam iz cele priče izašla sa samo 3kg viška za razliku od prve trudnoće iz koje sam izašla sa celih 20kg više.
Iz nekog, najverovatnije ekonomski opravdanog zakona tržišta, u marketim se tek pred velike postove nađe veći izbor smrznute ribe, a cene krenu nebu pod oblake. Kako bi zadovoljili i potrošače plićeg džepa po prvi put sam u jedinom lancu marketa koji postoji ovde, naišla na pakovanje smrznutih sardina koje su bile najjeftinija riba u ponudi, a kojih ranije nije bilo. Reših da probam, ne toliko zbog cene, mada znam u poslednje vreme da se inatim potrošačkom društvu, koliko zbog radoznalosti.
Šta sam zaključila nakon pripreme i konzumiranja dotične ribe? Sardina je vrlo nežna riba, meke, gotovo svilene srtukture, sa vrlo tankim koščicama i izrazito finog ukusa. Greška koju sam načinila je da je nisam zarezala sa strane, što svakako treba učiniti da bi te fine koščice zajedno sa mesom bile hrskave i jestive bez da prave probleme prilikom konzumacije.Ovako su bile suviše tanke i meke da bi se mogle očistiti, a prilikom žvakanja su se uvlačile između zuba što i nije baš bilo prijatno.Ukus je vrlo lagan i nekako sofisticiran, više pogodan za intimnu večeru nego za običan svakodnevni ručak. Vino je, naravno, obavezno!

Potrebno je:
-600g sardina
-so
-sok od 1 limuna
-1 kašika brašna
-2dl maslinovog ulja

Način pripreme:
Sardine dobro oprati pa posušiti krpom ili papirnim ubrusom pa zaseći sa strane na 3-4 mesta popreko. Posoliti i preliti limunovim sokom i ostaviti 15-tak minuta da se marinira. Potom ribu uvaljati u brašno i peći na zagrejanom ulju dok ne dobije rumenu boju.
Servirati uz pomfrit i salatu od svežeg povrća. Ukoliko volite beli luk obavezno pripremite i marinat od sitno seckanog belog luka, prešunovog lista i maslinovog ulja koji ćete servirati uz gotovu prženu sardinu.



PRIJATNO!

2 коментара:

  1. I really like this fish, it contains many vitamins and is cheap, have a good day...

    ОдговориИзбриши
  2. sardine su i meni među omiljenijom ribom, nekako su mi ono prave morske ribice, zdrave,fine, uvijek dobro došle na mom stolu.
    Iprobati ću ih i ovako kako si ih ti spremila, sviđa mi se !

    ОдговориИзбриши

Uvek spremna za pokude i pohvale, pa nemojte biti škrti na rečima!