Copyright © 2009-2017 Shacky's kitchen. All Rights Reserved.

Странице

16. 11. 2010.

FBI rukavice u gostima kod Mignonne

 Mislili ste da sam se ulenjila? Otišla opet na odmor? Digla ruke od kuvanja? Ne, ne, ne, dragi moji, uvukla sam se na jedno mesto, tražila, isprobavala, gledala, čitala, mešala, mutila, mesila, seckala, ma nema šta nisam. I sve to sa ogromnim zadovoljstvom. A i lepo smo se najeli. Ali baš lepo!
Verujte mi na reč, kada sam videla da u novom krugu igre FBI RUKAVICE koju je osmislila naša draga MAMAJAC istražujemo Mignonnin blog LA CUISINE CREATIVE bila sam spremna da zasučem rukave i krenem redom da pripremam sve recepte koje je objavila! Pratim njen blog odavno, mnogo pre nego što sam počela svoj da vodim i znam da je upravo to mesto puno lepih recepata i predivnih slika. Pored izobilja finih poslastica i još finijih slanih jela ipak sam morala da se odlučim za nekoliko. Evo šta se krčkalo kod mene:

Kajzerice 



Pošto je ovo recept dobrodošlice za sve špijune morali smo da ih okusimo za početak. Šta drugo reći osim da su savršene. Odlične i za slatku i slanu varijantu. Orginalni recept možete pogledati OVDE. Iako sam malo smanjila količinu kvasca moje kajzerice su baš lepo narasle :)



Potrebno je:
-300ml mleka
-1/2 kocke svežeg kvasca
-1 kašičica šećera
-oko 700g brašna
-1 1/2 kašičica soli
-100ml ulja
-2 jajeta
-susam

Način pripreme:
U činijicu sipati pola decilitra mlakog mleka, u to izdrobiti kvasac, posuti šećerom i jednom kašičicom brašna pa ostaviti da kvasac krene. U posudu za mešenje sipati nadošli kvasac, polovinu ulja, jedno jaje, ostatak mleka pa postepeno dodavati brašno da se zamesi lepo glatko testo.Pri kraju dodati ostatak ulja i još malo izmesiti. ostaviti 1 sat da se testo odmori, potom ga podeliti na 8 loptica, poređati ih na pleh pa ostaviti još pola sata da narastu. Pre pečenja ih zaseći,premazati umućenim jajetom i posuti susamom. Peći na 190 stepeni oko pola sata da lepo porumene.



Rolada od piletine



OVAJ RECEPT me je privukao prvenstveno jer u sebi ima jedan izazov. Izazov za mene je bilo odvajanje kože sa celog pileta u komadu, što nikada nisam ni pokušala da uradim. Sada bar znam da to i nije tako težak posao kao što sam ja mislila, a celo jelo se ustvari jako brzo pripremi. Što se tiče ukusa citiraću jednog od degustatora ovog jela: "Što je ovo dobro!!! Čime je punjeno?". Upravo tu je tajna jednostavnosti ovog recepta. Sve što je potrebno je da imate jedno pile i praktično sve je tu! A ukus neverovatno dobar! Jedini prilog koji sam servirala uz ovu roladu bila je obična salata od svežeg crvenog kupusa. Svaki drugi prilog bi bio suvišan.



Potrebno je:
-1 pile
-150g tankih režnjeva slanine
-2 parčeta hleba
-1dl mleka
-1 jaje
-peršunov list
-so, biber
-1 glavica crnog luka

Način pripreme:
Odvojiti kožu sa pileta u jednom komadu, koliko god je to moguće. Belo meso odvojiti od kosti i iseći na šnicle. Meso sa bataka i karabataka odvojiti od kosti. Kosti i ostatak pileta iskoristiti za supu ili BELU ČORBU. Meso bataka i karabataka usitniti u multipraktiku pa ubaciti unutra i jaje, sitno seckan crni luk, peršunov list, so, biber i hleb prethodno namočen mlekom pa sve zajedno malo izmiksovati.
Na aluminijumsku foliju raširiti pileću kožu, preko nje poslagati režnjeve slanine, preko staviti nadev pa saviti rolat i zamotati u foliju. Staviti rolat u tepsiju nalivenu sa malo vode i peći 50 minuta. Potom skinuti foliju i peći još pola sata da rolada porumeni. Ostaviti malo da se prohladi pre sečenja (ako možete da izdržite jer mnoooogo dobro miriši).



Čemberlen torta



Postavila sam pred sebe zadatak da isprobam sve klasične opštepoznate recepte za torte. Krenula sam sa Doboš tortom, a sledeća na listi je bila Esterhazi torta. Međutim Mignonne mi je pobrkala lončiće sa ČEMBERLEN TORTOM koja je morala biti isprobana. Nisam bila lenja i pročitala sam i sve komentare objavljene uz ovaj recept.Gospodin Dade je, između ostalog, spomenuo da je brašno suvišno u korama, tako da sam ih ja spremala bez brašna i odlično su ispale.Jedini problemčić koji sam imala je što u kupovini nisam našla puter domaćih proizvođača koji je jeftiniji od uvoznih, međutim, pošto bi zamena putera za margarin za ovako prefinjenu tortu bila čist greh "izula" sam se za Meggle puter. I posle svega to ova torta i zaslužuje. Vredna je svakog minuta provedenog u kuhinji tokom pripreme. Fanastičan spoj ukusa čokladnog fila i grilijaša sa lešnicima prosto mami na još! Šlag umućen sa instant kafom zaokružuje igru ukusa u savršeno jedinstvo za uživanje svim čulima. I pre nego što sam počela da je pravim znala sam da će biti pravi pogodak.



Potrebno je:
*za kore:
-12 belanaca
-12 kašika šećera
-300g oraha
*za fil:
-12 žumanaca
-12 kašika šećera
-70g čokolade
-250g putera
-2 kesice vanil šećera
-2 kašike kukuruznog skroba
-2,5dl mleka
*za grilijaš:
-150g šećera
-100g prženih lešnika
*za dekoraciju:
-300g šlaga u prahu
-3dl vode
-1 kašičica instant kafe
-50g čokolade
-50g margarina
Način pripreme:
*kore:
Dobro umutiti 4 belanca sa 4 kašike šećera pa na kraju umešati 100g mlevenih oraha. Masu izliti u okrugli pleh prečnika 26cm i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 200 stepeni oko 20 minuta. Ispeći još dve ovakve kore.
*fil:
Umutiti 10 žumanaca sa 10 kašika šećera na pari pa kada počne da se zgušnjava ubaciti čokoladu i mešati žicom dok se ne rastopi. Ostaviti da se ohladi pa umutiti sa 125g putera.
U posudi umutiti 2 žumanca sa 2 kašike šećera, dodati 2 kašike kukuruznog skroba i pola decilitra mleka pa mutiti da postane glatko. Ostatak mleka staviti da prokuva sa vanil šećerom pa zakuvati umućena žumanca. U ohlađeno umutiti 125g putera.
Oba fila sjediniti i po potrebi ostaviti u frižider da se malo stegne pre filovanja.
*grilijaš:
U šerpici upržiti šećer na dobije mrku boju pa mu dodati lešnike. Masu izliti na nauljen pleh pa kada se prohladi samleti u blenderu.
*šlag:
Instant kafu razmutiti u 0,5dl mlake vode. Prah za šlag umutiti sa ostatkom vode, potom dodati razmućenu kafu i još malo mutiti da se dobije željena čvrstoća šlaga.
*dekoracija od čokolade:
Na pari istopiti čokoladu i margarin. Ostaviti da se malo prohladi pa masu sipati u špric ili fišek od masnog papira ili najlon vrećicu kojoj je tek malo odsečen jedan vrh i na masnom papiru iscrtati oblik kojim želite da ukrasite tortu. Ostaviti u frižider da se stegne.
*filovanje:
Prvu koru premazati trećinom fila pa preko fila obilno posuti grilijašom. Staviti drugu koru, prethodno malo premazanu filom sa donje strane da bi se grilijaš lepo slepio, pa je filovati kao i prethodnu. Treću koru premazati samo filom bez posipanja grilijašom. Celu tortu premazati šlagom i napraviti ukrase od šlaga špricem za dekoraciju. Ukrase od čokolade lagano odvojiti od masnog papira i pažljivo postaviti preko šlaga.



Ekleri



Ekleri dođu nešto kao brat blizanac od princes krofni, a pošto kod mene ima mnogo obožavalaca ove poslastice morali smo da isprobamo MIGNONNIN RECEPT. U podne bila puna tepsija, a uveče, kao nekom magijom, prazna. Po receptu ide mala količina šećera, samo 5 kašika, a to je sasvim dovoljno. U suprotnom bi, zbog preliva od čoklade kolač bio suviše "jak". Ovako je sve ispalo taman. I stamanjeno je!



Potrebno je:
*za testo:
-1dl ulja
-2,5dl vode
-170g brašna
-5 jaja
*za fil:
-4 žumanca
-5 kašika šećera
-2 kesice vanil šećera
-7,5dl mleka
-150g brašna
*i pride:
-50g čokolade
-50g margarina

Način pripreme:
U šerpicu sipati ulje i vodu da provri pa dodati sve brašno odjednom i dobro izmešati. Kada se masa malo prohladi dodati jedno po jedno jaje. Ja sam ih mešala varjačom (old school). Špricem istiskivati trake duge oko 5cm na masni papir pa peći na 200 stepeni oko 20 minuta. Ostaviti da se ohlade pre filovanja.
Za fil umutiti žunamca sa šećerom, vanil šećerom, brašnom i malo mleka a ostatak mleka staviti da provri pa zakuvati žumanca u mleko.
Ohlađenim filom puniti eklere presečene po pola pa preko "kapice" preliti čokoladom otopljenom sa puterom na pari.



Verujem da je svako ko je učestvovao u ovom krugu igrice oduševljen Laninim jelima. Onima koji nisu dosad probali nešto sa ovog bloga toplo preporučujem da pripreme bilo šta, bilo koji recept, sigurna sam da će biti zadovoljni! Prijatno vam bilo kao što je i nama!

P.S. Već su me pitali: "Kad ćeš opet praviti nešto sa ONOG bloga?" :)

PRIJATNO!



7 коментара:

  1. Sjajno si sve ovo odradila. Ja sam se mislila oko eklera, ali nemam špric, a moje iskustvo sa princez krofnama je katastrofalo. Ovaj rolatić sam merkala, pa kad se dočepam kokica celih eto i mene. Videla sam jednostavnost sastojaka i super je! Lanin kuhinja je zaista ekonomična i laka!

    ОдговориИзбриши
  2. E, da znas da sam citala ceo post sa velikim osmehom, evo i sad se smejem dok ti ovo kuckam... pita me tata sta je to tako zabavno, pa sam morala i njemu da pokazem!;))) Ne znam da li je ovo sve pravljenu odjednom ili na rate, ali mogu ti reci da ceo meni odlicno izgleda, pocev od kajzerica, preko rolata (perfektno), pa tortice (dekorisana za 5+) i eklera...drago mi je da je prijalo i da su ukucani bili zadovoljni, ma ipak je to neko trebao sve i da isecka, smuti, nafiluje, ukrasi...svaka cast, draga moja!;))) puno pozdravljam celu ekipu...

    ОдговориИзбриши
  3. @Jelena: hvala puno. Što se tiče princes mase ne smem ni da pomislim na sve neuspešne pokušaje, međutim, čini mi se da sam pronašla tajnu, a to je da se obavezno koristi oštro brašno. Rolat obavezno probaj, neverovatno je ukusan.
    @Lana: hvala na pozdravima, jako mi je drago da ti se dopada moja izvedba tvojih recepata. Ovaj post sam pripremala cele nedelje i moram da priznam da sam imala tremu, pre nego što sam ga objavila, kakvi će biti komentari. Mi smo zaista svi mnogo uživali kako u pripremanju tako i u jelu! Hvala ti još jednom na tako divnim receptima i na svim pohvalama!

    ОдговориИзбриши
  4. Bravo ! Izbor recepata je definitivno odličan a napravila si ih super ! Od divnih kajzerica i punjene piletine, preko torte, eklera...., sve tako dobro izgleda !!

    ОдговориИзбриши
  5. Odličan odabir i sve ti je prekrasno uspjelo. Nešto od toga je i kod mene na popisu, ali ja još hvatam zamah. :)

    ОдговориИзбриши
  6. bila si strašno vrijedna, odlično ti je sve ispalo, meni su na žalost neke neplanirane obaveze pomutile planove tako da još nisam počela ništa isprobavati, no nadam se da ću stići barem koje jelo

    ОдговориИзбриши

Uvek spremna za pokude i pohvale, pa nemojte biti škrti na rečima!